۱۳ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۲
کد خبر: ۷۷۳۲۶
انتشارات سروش منتشر کرد؛

چاپ اول کتاب «هنرجنگ و دفاع رسانه‌ای»

کتاب «هنر جنگ و دفاع رسانه‌ای » به بررسی نقش رسانه‌ها در جنگ‌های نوین، راهبردهای تهدید و دفاع و نظریه قدرت هوشمند در سیاست‌های جهانی و منطقه‌ای می‌پردازد.

به گزارش پایداری ملی به نقل ازایبنا؛ کتاب «هنر جنگ و دفاع رسانه‌ای» برای اولین بار توسط انتشارات سروش چاپ شد. این کتاب که با موضوع رسانه و هنری که رسانه در دفاع و در شرایط جنگ ایفا می‌کند نوشته شده به بررسی نقش رسانه‌ها در جنگ‌های نوین، راهبردهای تهدید و دفاع و نظریه قدرت هوشمند در سیاست‌های جهانی و منطقه‌ای می‌پردازد. این کتاب توسط سعید علوی وفا به رشته تحریر درآمده‌است. کتاب «هنر جنگ و دفاع رسانه‌ای» درقطع وزیری به زیرچاپ رفته و در ۲۷۰ صفحه منتشر شده‌است.

در معرفی این کتاب آمده‌است: «در جهان امروز شاهد تشدید رقابت، تنازع و جنگ بین قدرت‌های جهان هستیم و همه قدرت‌ها چه قدرت‌های بزرگ بین‌المللی و چه قدرت‌های منطقه‌ای می‌کوشند در روند اعمال نفوذ خود مولفه‌های مختلف توانایی قابلیت و خبرگی را ارتقا دهند. کتاب «هنر جنگ و دفاع رسانه‌ای» به گونه‌شناسی انواع تهدیدها از منظر اهداف عملیات، منابع و همچنین به نظریه قدرت هوشمند راهبردهای آمریکا در اعمال تهدید، اندیشه دفاع و پدافند غیرعامل از منظر منابع، رهبران، اندیشمندان و متون اسلامی در رسانه ملی می پردازد و سپس پیرامون سیر تحول اندیشه و نظریه‌های جنگ و دفاع رسانه‌ای، انواع جنگ‌ها به ریژه هدف، شیوه و ارکان جنگ و دفاع رسانه‌ای در برابر جنگ رسانه‌های معاند مطالبی ارائه می‌دهد. همچنین بیشینه جنگ و دفاع رسانه‌ای نوین در دهه‌های اخیر با سرفصل های چنگ رسانه‌ای تروریسم‌کشی، فتنه‌سازی، بحران‌زایی معیشتی، دو قطبی‌سازی، شرطی‌سازی افکار عمومی، انگاره‌سازی جعلی و … مرور شده است.»

کتاب «هنر جنگ و دفاع رسانه‌ای» در شمارگان ۱۰۰ نسخه برای اولین بار در سال ۱۴۰۴ و توسط انتشارات سروش منتشر شده است. قیمت پشت جلد این کتاب ۳۵۰.۰۰۰ تومان است که توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر